Gode råd til dot.com virksomheder
Det mener i hvert fald mediabureauet The Media Partnership, der har udarbejdet fem gode råd, som direktør Herman Haraldsson, TMP, for nylig præsenterede på et seminar.
TMP var det første mediabureau i Danmark, der startede en Internetafdeling, TMP Netmedia, i marts 1998. TMP Netmedia har til formål at rådgive, indkøbe og håndtere annoncering på Internettet og af dot.com virksomheder i andre medier. Sideløbende udvikler bureauet nye produkter der kan optimere annoncørernes reklamekroner på nettet.
TMP anbefaler nye virksomheder på nettet at følge disse råd:
1. Brug en mediarådgiver
2. Udarbejd en markedsførings- og mediaplan
3. Lad være med at lave eksklusivaftaler
4. Forhandl pris på medieplads
5. Hav en "escape"-klausul i alle kontrakter/aftaler
Opsummering
*Udarbejd en markedsførings- og mediaplan
*Forhandl pris på mediaplads