MediaWatch

TV 2s seerprofil er den ældste

Og seere under 50 år er stadig underrepræsenteret på TV 2. Det viser en analyse, som TV 2 Nyt har foretaget af TV-seningen i 1. kvartal 2000 - efter at TV 2 har igangsat en række initiativer for at få flere seere under 40-50 år.

"TV 2 arbejder hårdt for at få seerskaren i bedre overensstemmelse med befolkningens sammensætning, og udviklingen fra 1999 til 2000 er meget positiv.

Et eksempel fra analysen: Seerne på 55 år og derover udgør 26 procent af den samlede befolkning og står for 35 procent af den samlede TV-sening. Men aldersgruppen står for 38 procent af den samlede sening på TV 2.

TV 2 er den mest sete kanal i alle aldersgrupper bortset fra de mindste børn, der har DR 1 som favoritkanal.

TV 2s arbejde med den kommende satellitkanal, der har arbejdstitlen "TV 2+", er i fuld gang - med udarbejdelse af programplan, fastlæggelse af navn, satellitdistributør m.m.

"Denne kanal skal være med til at sikre TV 2 flere seere i de aldersgrupper, som i dag er underrepræsenteret på TV 2, nemlig gruppen af seere mellem 15 og 40 år, siger Lars Grarup.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs