MediaWatch

Seermålinger forbereder sig til digital fremtid

"

Som en del af aftalen er det besluttet at fordoble størrelsen på TV-meter-panalet fra de nuværende cirka 500 husstande (1.100 personer) til 1.00 husstande. Et meget væsentligt element i valget af det nye TV-meter-system har været, at systemet er klar til at måle digitalt TV, som i løbet af kontraktperioden vil vinde større og større indpas. Det nuværende TV-meter-system kan kende den enkelte TV-station på den frekvens, stationen benytter, fordi stationerne sender på hver sin frekvens. Ved digitalt TV sender flere stationer imidlertid på den samme frekvens. Derfor har Gallup og moderselskabet Taylor Nelson Sofres udviklet et nyt system ""Picture Matching"", der løser dette problem."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs