MediaWatch

Kommerciel radio i let medvind

Det har skabt en moderat fremgang i lytterandele for den private kommercielle sektor. Det fremgår af udviklingen i forholdet mellem kommerciel radio og DR-radio i de seneste fire kvartaler. DR-radios bekymringer om de yngre lytteres loyalitet er reel nok. Målt udelukkende blandt de knap så unge 15-40 årige er kommerciel radio ved at nærme sig en andel, som harmonerer med forholdene for et vestligt land. Læs mere i Mediawatch, der udkommer den 19. november.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs