MediaWatch

Mindre kritik af TV-reklamen

Reklamebureauet Bates Copenhagens årlige undersøgelse af danskernes holdninger til reklame er netop offentliggjort og viser, at befolkningen er delt i to, når det gælder TV-reklame. Nogle er stadig meget kritiske og synes der er for mange, mens andre finder TV-reklamen underholdende og informativ. Ved sidste års undersøgelse var danskerne meget kritiske, og den kritik er en smule dæmpet. Bates mener at årsagen er, at TV-kanalerne lyttede til de kritiske kvalitative undersøgelser og nedsatte reklamevolumen. Bates' analyse er ikke baseret på Gallups TV-meter, men på 305 interviews.

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs