MediaWatch

TV 2 får EM-fordel

Med Danmarks to første EM-kampe har TV 2 umiddelbart de bedste tv-kort på hånden, når fodbold-EM skydes i gang til juni.

Det bliver TV 2, der åbner fodboldballet til juni og viser Danmarks EM- åbningskamp mod Holland og fortsættelsen mod Portugal nogle dage senere.

Fordelingen af Danmarks tre EM-kampe har ellers trukket gevaldigt ud. Siden den 2. december har TV 2 og DR forhandlet om de tre godbidder - opgør mod Portugal, Tyskland og Holland.

Lange forhandlinger
Først nu er der kommet underskrifter på kontrakten. En forhindring kan have været, at der på grund af gruppens svære sammensætning næppe kan kalkuleres med flere kampe for det danske landshold i juni.

“Det er rigtig dejligt, at vi sikrede os to af Danmarks tre gruppekampe, fordi det er de eneste danske kampe, vi er sikre på at have. Danmark er kommet i en super stærk gruppe, så chancerne for, at de går videre, er jo langt fra en selvfølge,” siger sportchef Frederik Lauesen, TV 2.

DR1 sender Danmarks tredje gruppekamp mod Tyskland, ligesom DR kan vise Danmarks kvartfinale, hvis det lykkedes for holdet at komme helskindet ud af EMs sværeste gruppe.

Sker der et mirakel, og Danmark kommer i semifinalen, kan den ses på TV 2, mens EM-finalen søndag 1. juli bliver vist på begge kanaler.

Andre kampe på TV2
I forhandlingen med DR har TV 2 også sikret sig Englands tre gruppekampe mod Frankrig, Sverige og Ukraine, ligesom det er TV 2, der viser åbningskampen mellem Polen og Grækenland.

TV 2 nyder endvidere den ekstra fordel, at kanalen kan vise to af tre opvarmningskampe i foråret - mod Australien og Rusland.

EM-slutrunden spilles fra 8. juni til 1. juli.

PFL
 

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Nent udfaser Viafree og går i partnerskab med ViacomCBS

Nent trækker i 2022 stikket på sin reklamefinansierede streamingplatform i Norden, Viafree, til fordel for et partnerskab med en af verdens spillere inden for annoncefinansieret streaming. Nent skal fortsat stå for lokalt annoncesalg.

Seneste nyt

Se flere jobs