MediaWatch

HuffPost til Frankrig

The Huffington Post skal snart lanceres i en fransk udgave - Le Huffington Post - i samarbejde med to franske medievirksomheder.

Få måneder efter The Huffington Post lancerede sin UK-udgave offentliggør netavisen planer om en fransk udgave, skriver PaidContent.

Den franske udgave skal lanceres i samarbejde med mediekoncernen Le Monde Group, der bl.a. udgiver Le Monde, og Les Nouvelles Editions Indépendante (LNEI).

'Le Huffington Post' ventes i luften i år som et led i en offensiv strategi, der skal lancere Huffington Post i 12 lande i løbet af i år. UK-udgaven var den anden uden for USA - avisen fik i maj en canadisk udgave.

Huffington Post blev i februar i år solgt for 315 millioner dollars (godt 1,6 mia. dkk) til den amerikanske internet- og medievirksomhed AOL, der satser på en hurtig ekspansion af det digitale avisbrand.

- LR

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs