Få måneder efter The Huffington Post lancerede sin UK-udgave offentliggør netavisen planer om en fransk udgave, skriver PaidContent.
Den franske udgave skal lanceres i samarbejde med mediekoncernen Le Monde Group, der bl.a. udgiver Le Monde, og Les Nouvelles Editions Indépendante (LNEI).
'Le Huffington Post' ventes i luften i år som et led i en offensiv strategi, der skal lancere Huffington Post i 12 lande i løbet af i år. UK-udgaven var den anden uden for USA - avisen fik i maj en canadisk udgave.
Huffington Post blev i februar i år solgt for 315 millioner dollars (godt 1,6 mia. dkk) til den amerikanske internet- og medievirksomhed AOL, der satser på en hurtig ekspansion af det digitale avisbrand.
- LR
Mere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.