MediaWatch

Berlingske Media slanker koncernledelse

Stillingen som bladsalgsdirektør skæres i Berlingske Media - ansvaret fordeles mellem tre andre direktører.

Efter bare seks uger på posten forlod daværende bladsalgsdirektør Hans-Christian Kock Berlingske Media i slutningen af september. Stillingen bliver dog ikke genbesat - i stedet ændrer koncernen ansvarsfordelingen i koncernledelsen og skærer antallet af direktører ned med én, skriver Berlingske Media i en pressemeddelelse.

Ansvaret for bladsalg overtages af koncernens nuværende produktionsdirektør, Bjarne Werner Munck, som har haft det midlertidige ansvar for bladsalg efter Hans-Christian Kocks afgang. Bjarne Werner Munck bliver herefter koncerndirektør med ansvar for bladsalg, produktion og distribution.

Ansvaret i koncernledelsen for e-commerce (salgsaktiviteter på nettet som f.eks. Sweetdeal, Smartdrop og e-shoppen Lidt Mere) ligger fremover hos koncernens annoncesalgsdirektør, Søren Hyldgaard.

Også digital direktør Mads Vad Kristensen får mere ansvar - han skal også stå på mål for koncernens indsats vedr. betalt indhold på nettet. Dermed får han også det økonomiske resultatansvar og ansvaret for at omsætte nye forretningsmodeller for betalt indhold på nettet - og andre digitale platforme - til praktisk operationel drift, skriver Berlingske Media.

“Når vi strammer op og sparer andre steder, må det være på sin plads, at vi i disse tider også går ned i antal i den øverste ledelsesgruppe. Udviklingen inden for betalt digitalt indhold og inden for e-commerce gør det ligeledes logisk og rigtigt at placere ansvaret på nye måder,” siger koncernchef Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

“Jeg ønsker med denne nye fordeling at skabe bedre sammenhæng i vores virksomhed helt fra det øverste plan og sikre ressourcer til at holde fuld opmærksomhed på de tre vigtige områder. Som udviklingen er gået inden for betalt digitalt indhold og for e-commerce, er det naturligt at afprøve denne nye model.”

Berlingskes koncernledelse består af 10 direktører: adm. dir. og chefredaktør Lisbeth Knudsen, økonomidirektør Peter Nordgaard, personaledirektør Mads H. Rønnov-Jessen, marketingdirektør Mark Hammerich, digital direktør Mads Vad Kristensen, annoncesalgsdirektør Søren Hyldgaard, bladdirektør Danmark Øst
John Kristensen, produktionsdirektør Bjarne Werner Munck, IT direktør Torben Lundberg og direktør for Berlingske Lokale Medier Gorm Wesing Flyvholm.

- LR

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Seneste nyt

Se flere jobs