MediaWatch

Metro sender 7. avis på sydamerikansk marked

Colombias hovedstad Bogotá er næste mål for Metro Internationals latinamerikanske ekspansion.

Metro International fortsætter ekspansionen i Sydamerika og lancerer i efteråret avisen i Columbias hovedstad, Bogotá. Det skriver den svenske gratisavis-koncern i en pressemeddelelse.

Med 51 pct. af aktierne bliver Metro Intenational hovedejer af den nye avis, der udgives i samarbejde med den colombianske avisudgiver Grupo Nacional de Medios (GNM), der også betaler en franchiseafgift til Metro som led i samarbejdsaftalen.

Colombia udgør ifølge Metro International det fjerde største annoncemarked i Latinamerika - og Bogotá er med et indbyggertal på otte millioner den sjette største by i Latinamerika.

"Med Bogotá er vi til stede i syv af de 10 største byer i Latinamerika - og cementerer vores position som den største avis i den hurtigt voksende latinamerikanske region med et dagligt oplag på over en million. Jeg er samtidig glad for, at vi kan føje Colombia, et af de mest attraktive annoncemarkeder i regionen, til vores forretning," siger Metro Internationals koncernchef, Per Mikael Jensen, i meddelelsen.

Metro udkommer i forvejen i Mexico, Peru, Ecuador, Guatemala, Brasilien og Chile - den colombianske gratisavis får navnet Publimetro i lighed med udgivelserne i bl.a. Mexico og Peru. 

- LR

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Seneste nyt

Se flere jobs