MediaWatch

Norske medier reklamefri i respekt

Norsk TV 2 og P4 er blandt de medier, der har sat reklamesendingerne på pause efter massakren i Norge fredag, skriver kampanje.com. På TV 2 har der været reklamefrit hele fredag eftermiddag og det vil fortsætte mandagen med, siger salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, til Kampanje. Tv-stationen tog beslutning for at kunne at kunne sende nyheder uden hensyn til reklamepauser dagen lang.

Norsk TV 2 og P4 er blandt de medier, der har sat reklamesendingerne på pause efter massakren i Norge fredag, skriver kampanje.com.

På TV 2 har der været reklamefrit hele fredag eftermiddag og det vil fortsætte mandagen med, siger salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, til Kampanje. Tv-stationen tog beslutning for at kunne at kunne sende nyheder uden hensyn til reklamepauser dagen lang.

P4-chefen  Kalle Lisberg skriver i et informationsbrev til annoncørerne, at P4 stopper reklamesendingerne men vil efterleve aftalen med de annoncører, som blev ramt af den beslutning.

"Nu må vi alle hjælpe hinanden til at komme igennem sorgen over det utænkelige - som alligevel skete," skriver Kalle Lisberg blandt andet.

Fredag stoppede Dagbladet annoncer på mobil og nettet, og flere andre store sites i Norge gjorde det samme henover weekenden.

Papiravisernes annoncer er flyttet væk fra nyhedssiderne til tillæg eller bagerst i avisen, skriver kampanje.com.

- TBH 

 

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Seneste nyt

Se flere jobs