MediaWatch

Nye målemetoder klar til Ipad-medier

Magasinudgiveren Condé Nast og Adobe vil sammen finde svaret på, hvor meget værdi et medies Ipad-app har for en annoncør, skriver minonline.com. Samarbejdet starter til efteråret og fortsætter i starten af 2012, hvor Condé Nast lover mere relevante tal til annoncørerne end blot, hvor mange der har downloadet en magasin-app.

Magasinudgiveren Condé Nast og Adobe vil sammen finde svaret på, hvor meget værdi et medies Ipad-app har for en annoncør, skriver minonline.com.

Samarbejdet starter til efteråret og fortsætter i starten af 2012, hvor Condé Nast lover mere relevante tal til annoncørerne end blot, hvor mange der har downloadet en magasin-app.

Ifølge Condé Nast-ledelsen viser de første resultater for Ipad-magasinerne, at brugerne anvender dem på samme måde som de trykte magasiner og nogenlunde lige så længe - nemlig helt op til 70 minutter, mens tiden man bruger på de digitale udgaver på netter omkring otte minutter. Af samme årsag netmediernes annoncepriser langt lavere end prisen for print- og tv-annoncer.

De nye standarder gælder eksempelvis: Det totale antal af læsere, som har set en annonce i en digital udgave, det totale antal gange en annonce er blevet set og hvor mange minutter en digital læser har brugt med en bestemt reklame.

Også Bonniers amerikanske afdeling og Hearst er begyndt at give annoncørerne flere oplysninger om adfærden på Ipads, skriver adweek.com.

- TBH

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Seneste nyt

Se flere jobs