MediaWatch

Medie-tjek-in til Roskilde på status quo

2209 medie- og branchefolk trodsede sommervejrets skiftende luner og troppede op på dette års Roskilde Festival. Dermed er Roskilde Festival fortsat den største kulturbegivenhed for den danske presse, men der er dog sket et fald i antallet af presseakkrediteringer i de senere år. Ifølge festivalen blev der udstedt 2956 presseakkrediteringer i år, og heraf tjekkede i alt 2209 pressefolk ind i mediebyen på Roskilde Festival - 404 fra udlandet.

2209 medie- og branchefolk trodsede sommervejrets skiftende luner og troppede op på dette års Roskilde Festival. Dermed er Roskilde Festival fortsat den største kulturbegivenhed for den danske presse, men der er dog sket et fald i antallet af presseakkrediteringer i de senere år.

Ifølge festivalen blev der udstedt 2956 presseakkrediteringer i år, og heraf tjekkede i alt 2209 pressefolk ind i mediebyen på Roskilde Festival - 404 fra udlandet.

I 2010 blev der udstedt tjek-in-kort til 2231 medie- og branchefolk. Dermed er antallet af mediefolk på pladsen på status quo i forhold til 2010 - men noget lavere end i 2009, hvor 2530 fandt vej.

I de senere år har Roskilde Festival skærpet kravene for at opnå presseakkreditering og indført brugerbetaling på 500 kr. per mediearmbånd. Roskilde Festival havde i alt besøg af 130.000 gæster, frivillige, kunsterne og mediefolk.

- CM
- LR

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

Se flere jobs