MediaWatch

Annoncører: OMD, Carat og Mediacom bedst

PHD og Vizeum har vundet et langt bedre image blandt annoncørerne i år, men OMD er bedst som sædvanligt, viser årets imageanalyse.

OMD indtager igen i år pladsen som det bureau, der nyder størst anerkendelse hos annoncørerne. 

Mediacom rykker frem og ligger lige under Carat på andenpladsen på hitlisten over bureauer, som annoncørerne har bedømt i årets MyImage analyse, der produceres af MyResearch i samarbejde med Bureaubiz.

Det er tredje gang, analysen gennemføres. Den samlede imagescore bygger på Brandstyrke, der omfatter kendskab og lysten til at invitere til en pitch, samt Brandposition, der fremkommer gennem en stillingtagen til 9 kvalitative parametre.

OMD's førsteplads er den tredje i træk.

Højdespringerne i årets analyse er PHD og Vizeum - med PHD i front idet bureauet er hoppet op på 5. pladsen. Begge bureauer er gået frem på både Brandstyrke og Brandposition. PHD’s gør det bedst på Brandstyrke, mens Vizeum er gået mest frem på Brandposition.

Det største fald er IUM, der er blevet sendt ned på en 10. plads fra sidste års 6. plads.

FAKTA: Image Top10
(sidste års placering i parentes)

1. OMD (1)
2. Carat (2)
3. Mediacom (5)
4. MEC (3)
5. PHD (9)
6. Mindshare (4)
7. Vizeum (10)
8. Mediabroker (7)
9. Starcom (8)
10. IUM (6)
11. Maxus (12)
12. Havas Media (13)
13. Zenith Optimedia (11)

Kilde: BureauBiz
 

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Lindhardt og Ringhof ser gevinst i forskelligheder med nykøbte Clio

Med overtagelsen af edtech-selskabet Clio har Lindhardt og Ringhof Uddannelse forstærket sin topposition på markedet for lærermidler. En ny, samlet platform vil stå klar inden for ”et års tid”, siger direktør. Konsolideringen vil også betyde afskedigelser bl.a. af Clios adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs