MediaWatch

Annoncører: OMD, Carat og Mediacom bedst

PHD og Vizeum har vundet et langt bedre image blandt annoncørerne i år, men OMD er bedst som sædvanligt, viser årets imageanalyse.

OMD indtager igen i år pladsen som det bureau, der nyder størst anerkendelse hos annoncørerne. 

Mediacom rykker frem og ligger lige under Carat på andenpladsen på hitlisten over bureauer, som annoncørerne har bedømt i årets MyImage analyse, der produceres af MyResearch i samarbejde med Bureaubiz.

Det er tredje gang, analysen gennemføres. Den samlede imagescore bygger på Brandstyrke, der omfatter kendskab og lysten til at invitere til en pitch, samt Brandposition, der fremkommer gennem en stillingtagen til 9 kvalitative parametre.

OMD's førsteplads er den tredje i træk.

Højdespringerne i årets analyse er PHD og Vizeum - med PHD i front idet bureauet er hoppet op på 5. pladsen. Begge bureauer er gået frem på både Brandstyrke og Brandposition. PHD’s gør det bedst på Brandstyrke, mens Vizeum er gået mest frem på Brandposition.

Det største fald er IUM, der er blevet sendt ned på en 10. plads fra sidste års 6. plads.

FAKTA: Image Top10
(sidste års placering i parentes)

1. OMD (1)
2. Carat (2)
3. Mediacom (5)
4. MEC (3)
5. PHD (9)
6. Mindshare (4)
7. Vizeum (10)
8. Mediabroker (7)
9. Starcom (8)
10. IUM (6)
11. Maxus (12)
12. Havas Media (13)
13. Zenith Optimedia (11)

Kilde: BureauBiz
 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Seneste nyt

Se flere jobs