MediaWatch

Kig Ind lægges under Se og Hør på nettet

Aller Media er i gang med en større digital omlægning, der gør kigind.com til underside på seoghoer.dk. Vækst-ambitionerne er høje for de kommende to år.

Aller Medias to største kulørte ugeblade skal trække det digitale sladder-læs. Kigind.com, der primært dækker Hollywoodstof, bliver således en del af seoghoer.dk fremover.

Det medfører fyring af seks onlinemedarbejdere.

”Med sammenlægningen skaber vi et site, der er endnu stærkere rent redaktionelt, fordi nyheder om både danske kendte og de hotteste Hollywood-navne vil supplere hinanden og skabe en kraftigere nyhedsstrøm på sitet. Vi har en klar forventning om, at såvel brugernes engagement som antal sidevisninger vil stige kraftigt, blandt andet fordi vi også tilføjer nye spændende elementer til sitet,” siger udgiverdirektør i Aller Media Per Ingdal i en pressemeddelelse.

Analyser har vist, at der er forholdsvis lille dobbeltdækning mellem seoghoer.dk og kigind.com, og Aller Media forventer derfor, at sammenlægningen vil få trafikken til at stige yderligere. Målsætningen er at øge antallet af unikke brugere til omkring 400.000 om måneden inden for to år fra de nuværende cirka 250.000 brugere (FDIM, juli-tal).

Billedbladet.dk skal have en skarpere kongelig profil og målet er at nå 250.000 brugere om måneden i løbet af to år, skriver Aller. Sitet havde i juli 130.000 brugere.

Ny digital redaktør
Kig Ind har ellers netop fået en ny digital redaktør i Maria Franklin Kronow. I den forbindelse stod det klart, at kigind.com havde store ambitioner online. Men de skal nu udleves som undersite på seoghoer.dk.

Omrokeringen er led i en større ændring af Allers onlinestrategi, der betyder, at de magasiner, hvis sites er bedst til at tjene penge på deres shops skal koncentrere sig om netop shopdelen. Det gælder isabellas.dk's diverse have- og boligrelaterede produkter samt tidenskvinder.dk, der blandt andet sælger sexlegetøj. Magasiner med et bredere indhold, såsom elle.dk, magasinetmad.dk og madogbolig.dk skal levere digitalt modestof, madopskrifter og webtv-baserede mad- og vinguides til Allers forskellige sites.

Det er cirka to år siden, at Aller Medias ugeblade og magasiner kom på nettet, som nogle af de sidste i magasinbranchen. Bureauet In2Media stod bag lanceringerne af de i alt cirka 33 sites, som blev skåret over samme digitale læst. Men det koster tid, penge og mandskab at opdatere og udvikle Aller mange brands på nettet, og da redaktionelt onlineindhold ikke er en guldgrube, har Aller Media formentlig derfor valgt at omprioritere ressourcerne.

- TBH

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Seneste nyt

Se flere jobs