MediaWatch

JP ud af Økonomisk Ugebrev

Efter et enkelt år har Jyllands-Posten valgt at trække sig fra Økonomisk Ugebrev, hvor ledelsen nu indtræder som medejere.

Den daglige ledelse for Økonomisk Ugebrev og Nyhedsbrev for Bestyrelser køber sig nu ind i Økonomisk Ugebrev A/S ved at overtage Jyllandspostens ejerandel, skriver ugebrevet i en pressemeddelelse.

For godt et år siden overtog AktieUgebrevet aps og JyllandsPosten A/S i fællesskab Økonomisk Ugebrev fra de tidligere ejere.

Siden blev ugebrevet relanceret med nyt design og indhold og har per 1. januar 2010 fået egen salgsorganisation. Planen er nu at fokusere og målrette det redaktionelle indhold mod en række specifikke målgrupper i erhvervslivet og den finansielle sektor.

"Vi ser fortsat et stort potentiale i både Økonomisk Ugebrev og Nyhedsbrev for Bestyrelser. Men vi må også erkende, at med den specialisering af nyhedsbrevene, der nu er lagt op til, så er Jyllandsposten ikke den mest oplagte medejer," siger direktør Klaus Høeg-Hagensen fra JyllandsPosten i meddelelsen.

Han suppleres af direktør Morten W. Langer fra Økonomisk Ugebrev:

"Økonomisk Ugebrev og Nyhedsbrev for Bestyrelser har nu nået et stadie, hvor vi har brug for at videreudvikle og forankre den fremtidige organisation. Derfor sætter vi meget pris på, at JyllandsPosten har skabt mulighed for at de ledende medarbejdere kan købe sig ind i virksomheden. Vi har være glade for samarbejdet med JyllandsPosten, som har givet nyhedsbrevene massiv eksponering på mediekoncernens stærke internetplatforme," siger Morten W. Langer.

 

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere