MediaWatch

Nyhedsdækning efter bogen

TV 2 Radio planlægger et dagligt nyhedsmagasin sen eftermiddag for at opfylde koncessionsbetingelserne. Ifølge de oplysninger om programfladen, MediaWatch har haft til rådighed, sker TV2 Radios nyhedsdækning efter bogen. Radioens nyheder produceres som ventet i samarbejde med alle øvrige TV 2-redaktioner. Der sendes nyheder hver time døgnet rundt. "Morgen og eftermiddag sender vi også hver halve time. Nyhederne på TV 2 Radio skal hurtigt give et overblik over dagens væsentligste historier, og vi uddyber gerne og sætter fokus på større begivenheder. På TV 2 Radio kommer nyhederne ud, når de er der – også selvom klokken ikke er hel. Om morgenen vil nyhedsredaktionen sammen med morgenfladen skabe overblik over den dag, vi står op til. Og om eftermiddagen vil vi opdatere lytterne på dagens vigtige nyheder," oplyser TV 2 Radios nyhedschef Suzanne Moll. Om aftenen vil TV2 Radio servere dagens og ugens aktuelle begivenheder i aftenmagasinet kl. 18-19.00, hvor der stilles skarpt på dagens aktuelle historier - med perspektiv og analyser. Nyhederne på TV 2 Radio bærer præg af, at det er en tv-station, der har fået en radiokanal. Derfor er radioens digitale platforme integreret med TV 2s systemer, oplyser TV 2. Dette giver f.eks. mulighed for, at TV 2 Radio redigerer og bruger lyden fra alle interviews, som bliver produceret af TV 2 NEWS. TV 2 Radio vil være en radiokanal for hele landet, og der arbejdes med planer om at oprette små studier flere steder i landet, bl.a. i Århus og Odense og i forbindelse med Go’ morgen og Go’ aften Danmark-studiet på Københavns Hovedbanegård. Musikafviklings-systemet på TV 2 Radio er det franske ”Dalet”, som er det mest benyttede og kendte i Europa, oplyser den erfarne elektroniktekniker Nicolaj Trane, der er projektleder på opbygningen af teknikken til TV 2 Radio. Ud over Nicolaj Trane er der tre teknikere, der udelukkende serverer radioen.

Mere fra MediaWatch

Facebook lover milliardbetaling til medier

I et blogopslag forsvarer Facebook-topchef den kortvarige nyhedsblokering i Australien, og annoncerer samtidig, at techkoncernen vil investere 1 mia. dollar i aftaler om medieindhold over de næste tre år.

Seneste nyt

Se flere jobs