MediaWatch

TV 2 Radio får første karakterbog midt i april

TV 2 forventer at kommunikere de første lyttertal for TV 2 Radio midt i april, hvor Gallups tal for februar måned foreligger. Markedet vil da få en fornemmelse af, om TV 2 Radio er på vej mod sine mål, der er en national 15 procent share og en kommerciel share på 35 procent. Begge sharemål er i 21-50 år. Det er niveauer, som radioen har udtrykt ønske om at nå i fjerde kvartal 2007. Til sammenligning viser de nyeste tal, at Radio100 FM i dag ligger med en national share på 12 procent i 21-50 år. TV 2 Radio har ikke kommunikeret sine mål om nettodækning. Men hos nærmeste konkurrent tror P4s chef, Jesper Grunwald, at TV 2 Radio pr. 1. maj 2007 vil have en ugentlig nettodækning på 1.4 millioner lyttere. SBS Radios Henrik Knaarck tror, at dækningen pr. 1. maj vil være på én million, men med en lav share på 4 procent. TV 2 Radios programchef, Eik Frederiksen, siger til Journalisten, at der er tre ting, der skal lykkes, for at TV 2 Radio kan få succes: TV 2 Radio skal blive en del af lytternes liv og hverdag, værterne skal fremstå som hele og nærværende mennesker, og radioen skal have respekt for lytternes intelligens. Derudover vil markedet afvente, om kommerciel radio samlet set viser tegn på at kunne presse DR-radio ned fra en share på 72 procent. TV 2 Medienyt er i dag begyndt at kommunikere lyttertal til annoncemarkedet, presse og andre interessenter ved at vise markedssituationen blandt landsdækkende aktører. De måles i shares i 12+ og 21-50 år.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs