MediaWatch

Dagssponsorat lanceret på tv

TV3-kanalerne og SBS TV lancerede for første gang et dagssponsorat herhjemme, da Panodil Zapp sponsorerede lørdagsprogrammerne i december. Omkring 270 gange i ugerne op til jul og nytår rullede spottet henover tv-skærmene. Henrik von Bahr, der er kontaktchef i mediabureauet Mediacom siger til Børsen, at de ville lave noget nyt, som kunne trænge igennem til kunden. Derfor valgte de at sponsorere hele programflader om lørdagen på fem tv-kanaler. Det gælder om at finde det magiske tidspunkt, hvor tv-seerne er modtagelige overfor reklamen og produktet, siger han og påpeger, at behovet for hovedpinepiller må være større på lørdage i december. Samtidig siger han, at det at sponsorere en hel programflade på en given dag har større effekt end en traditionel reklamefilm, men prisen er betydeligt lavere. Marketingschef i consumer-healthcare-afdelingen i GlaxoSmithKline, der sælger Panodil Zapp, siger, at den nye måde at sponsorere på ikke vil kunne stå alene. Derfor bliver der ikke ændret på reklamestrategien, siger hun. Panodil Zapp sponsorerede også programfladerne 1. januar.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere