MediaWatch

Mediabureau: Forårsplaner flytter ikke seerandele

Mediaedge:cia kan selv ikke med den bedste vilje få øje på tv-programmer i den kommende sæson, der kan flytter shares i den ene eller den anden retning. Det er de samme genrer og ideer, der går igen. Der er generelt få nyskabelser for foråret, skriver bureauet i sin vurdering af programplanerne på TV 2, TV3-kanalerne og SBS-TV. Mediaedge:cia finder, at TV 2 forsvarer sin position godt med gode kendte programformater, og forsøger at skabe vækst med sine nichekanaler. SBS TV fremstår derimod lidt bleg i forhold til sine konkurrenter. Viasat har i de senere sæsoner stadig øget sine investeringer i nye egenproduktioner, og gruppen fremstår i denne sæson som den station, der satser mest på at kunne flytte seerandele i fremtiden. "Historien har desværre vist, at større investeringer i egenproduktioner ikke nødvendigvis medfører forøgede seerandele," siger Michael Jensen fra bureauets TV-afdeling. Mediaedge:cia udnævner den danske dramaserie på TV 2, Anna Pihl, til det mest spændende enkeltstående initiativ i foråret. Mediaedge:cia konkluderer, at der næppe vil ske markante forskydninger i seerandele for foråret. Det konstateres lidt skuffet af bureauet, at de utallige reality programmer, boligprogrammer og make-over programmer fortsætter. Også i foråret 2006 vil disse programtyper udgøre en stor del af sendefladen på de danske tv-stationer. Mange af dem fortsætter uændret i det nye år, mens andre får en ny drejning.

Mere fra MediaWatch

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs