MediaWatch

Internettet får godt annonceår

Direktør for Forenede Danske Internet Medier (FDIM) Jon Lund vurderer, at væksten i annoncer på nettet bliver på 30 pct. i 2006. Dermed er hans vurdering på niveau med mediebureauers prognoser, der peger på, at internettet som annoncemedie vil få den største vækst i 2006, skriver Børsen. Ifølge Jon Lund vil vi i år se tre tendenser for internetannoncering. Den første tendens er, at annonceringen på nettet bliver mere begavet, målrettet og effektiv, fordi al netadfærd kan registreres. Den anden tendens er, at annonceringen bliver flottere, sjovere, mere kreativ, fordi de mest kreative talenter vil vælge netmediet. Den tredje tendens er, at man vil droppe de stereotype reklamer og lave langt mere brugerorienterede reklamer. Jon Lund tror også, at vi i 2006 vil se langt flere nye annoncører på banen. I de sidste tre kvartaler af 2005 steg annoncesalget på nettet med 27 pct.

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs