MediaWatch

TV 2 lagde afstand til DR

TV 2s ekspansionsstrategi med nye nichekanaler sætter nu også DR under pres. Afstanden mellem TV 2 og DR er øget med 2,6 procentpoint i 2005. TV 2 sidder godt på danskernes tv-forbrug, viser en helt frisk Gallup-opgørelse af seervanerne i 2005 kontra 2004. Samtlige kanaler i TV 2-pakken går lidt frem, og lægges dertil den nye TV2 Film, der leverer en lille procentandel oveni, havner TV 2-gruppen på 39,1 procent – en vækst på 1,3 procentpoint, som alle kanalerne bidrager til. Danmarks Radios samlede share i 2005 faldt derimod fra 34,0 procent til 32,7. Dermed ser det ud til, at TV 2s ekspansionsstrategi fungerer efter hensigten, Det er lykkedes for virksomheden at knobskyde med nye kanaler, uden at det går ud over moderkanalen. Det er tværtimod både DR og de kommercielle konkurrenter, der må betale prisen. TV3-kanalerne og SBS TV har begge tabt en smule terræn i 2005.

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs