MediaWatch

Microsoft ind på CRM-markedet

CRM, software har i de store hele været solgt til store virksomheder af selskaber som Siebel Systems, SAP og PeopleSoft, skriver Financial Times.

CRM eller Customer Relationship Management hjælper virksomhederne med at holde fast i kontakter, markedsføre selskabernes produkter og styre kundeforhold.

En række analytikere er dog overbeviste om, at markedet er ved at nå et mætningspunkt især for de store aktører.

Derfor går Microsoft ind i markedet for de mindre selskaber for at konkurrere med de store CRM-selskaber her.

Microsoft støttes af selskabets opkøb af selskaber som Great Plains for tre år siden for 1,1 milliarder kroner eller 6,7 milliarder kroner.

Også i Danmark har selskabet været på opkøb for at komme ind i den rigtige ende af markedet med opkøbet af Navision for et år siden.

Navision kostede selskabet 1,3 milliarder dollar eller knap 8 milliarder kroner.

Selskabet lancerer nu sin Microsoft CRM 1.2, der fås på både fransk, tysk, spansk, italiensk, dansk og hollandsk.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere