MediaWatch

Websites bør optimeres til søgemaskine

Internationale undersøgelse viser, at vejen til succes på internettet går gennem søgetjenester som Google, Yahoo! og Jubii.

Ifølge Netpointers, der rådgiver såvel danske som internationale kunder om markedsføring af webløsninger, er kun 1 ud af 100 danske kommercielle hjemmesider optimeret til søgetjenesterne.

Netpointers mener, at det bunder i, at virksomhederne, der står bag hjemmesiderne, ikke er blevet vejledt ordentligt.

CTO i Netpointers, Henning Madsen, siger:
"Mere end 90 procent af alle internetbrugere benytter søgetjenesterne til at finde de services, produkter eller informationer, de søger på nettet."

"Derfor er det afgørende at have en god placering hos søgetjenesterne, men det glemmer reklamebureauerne at fortælle deres kunder."

Han henviser til amerikanske undersøgelser, der viser, at søgemaskinerne giver fire gange så mange besøgende på virksomhedernes hjemmesider som TV-reklamer.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere