MediaWatch

Virksomheder spammer stadig danskerne

Det viser en undersøgelse, som konsulenthuset Leandersen har gennemført.

Reglerne, der for nylig trådte i kraft, skulle ændre virksomheders praksis for elektronisk reklame.

Hvor en potentiel kunde førhen aktivt skulle sige ja til at modtage reklame-mails, skal han i dag aktivt melde fra, hvis han ikke ønsker at modtage reklamen i sin mail-boks.

Samtidig skal kunden i første omgang frivilligt give sin mailadresse til virksomheden i forbindelse med et køb.

Reklame-mails må altså ikke sendes uopfordret ud til eventuelle kunder, og det er dette mange virksomheder ikke retter sig efter.

Leandersens undersøgelse afslører stor uvidenhed på området.

Hele 92 procent af de adspurgte virksomheder på nuværende tidspunkt har en reklamekampagne med elektroniske mails i gang eller på vej.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere