MediaWatch

CRM er en god forretning

Markedsundersøgelsen blev gennemført i første kvartal af 2003 af tyske Ludvigshafen University of Applied Sciences.

UNdersøgelsen er baseret på erfaringer fra 35 selskaber i henholdsvis Tyskland, Østrig og Schweiz.

Alle anvendte CRM-løsningen mySAP CRM fra firmaet SAP og deres respektive investeringer var gennemsnitligt tilbagebetalt på 22 måneder.

Udover at opnå en effektiv kundehåndtering konkluderer undersøgelsen også, at anvendelsen af CRM-løsningen førte til en markant øget omsætning blandt 95 procent af selskaberne.

Desuden oplevede deltagerne at virksomhedens mål hurtigere blev nået samt de oplevede en væsentlig større tilfredshed hos kunderne.

”Vi ser resultatet af den uvildige undersøgelse som et klart bevis på, at CRM lønner sig”, udtaler Henrik Rasmussen, adm. direktør i SAP Danmark.

"Samtidig er den også et udtryk for, at salg ikke udelukkende er en kunstart, men også en disciplin hvor struktur og systematik kan udnyttes."

En kortlæggelse af danske virksomheders forretningsmæssige udfordringer inden for netop kundehåndtering blev primo 2003 initieret af SAP Danmark ved en markedsundersøgelse blandt 110 af landets handels- og produktionsselskaber.

Denne undersøgelse, der ikke inkluderer SAP-kunder, viser en tendens til, at Danmark er en anelse bagud i forhold til at drage fordel af CRM-løsninger.

mySAP CRM er bare et af SAPs løsningsudbud, der vises på erhvervskonferencen SAP Forum på Base Camp torsdag den 4. september 2004.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere