MediaWatch

Mediaedge: Useriøse tv-forventninger

TV vil vokse og tage 25 pct. af reklamekagen. Mediaedge:cia har svært ved at få øje på faktorer, der skulle drive så voldsom vækst.

Som forklaring på TVs fremdrift peges på det internationale niveau og TVs højere dækning, samt at borgerne gradvist flytter medieforbruget fra print til TV og radio.

Undersøgelsen konkluderer samtidig, at de trykte medier bliver tabere i kampen om reklameinvesteringerne.

Mediaedge:cias direktør Claus Clausen siger:

"Så voldsom vækst kræver enten betydelig prisstigninger, stærkt forøget TV-forbrug, og/eller at Danmarks Radio helt mister grebet om danskernes TV-vaner."

"Jeg kan ikke få øje på nogle scenarier, hvor det skulle ske indenfor de 4 år, som er analysens tidsramme."

Danskernes TV-forbrug er ikke øget i de senere år, selv om antallet af kanaler er vokset markant.

Claus Clausen afviser dog ikke, at TV-stationerne vil udbyde en række nye tjenester som Interaktiv TV, SMS og MMS, der vil skabe nye indtægter for TV.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere