MediaWatch

Video-spil vil løfte medieindustri

Forbruget i den globale medie- og underholdningsindustri vil ifølge PricewaterhouseCoopers (PwC) overstige 1,1 billioner dollars i 2003.

Det svarer til en 3,7 procents stigning i forhold til 2002.

PwC forudser fortsat fremgang, og det forventes, at forbruget af medier og underholdning globalt vil nå et rekordhøjt niveau på 1,4 billioner dollars i 2007.

Det svarer til en samlet årlig vækst (Compound Annual Growth Rate (CAGR)) på 4,8% i de kommende fem år.

Disse forudsigelser offentliggøres torsdag i den seneste udgave af PwC's årlige Entertainment and Media Outlook: 2003-2007, North America (with Global Overview).

Medie- og underholdningssektorens evne til at rette sig op igen ses af den globale reklamebranches fornyede opsving efter en nylig svaghedsperiode.

Dette opsving er understøttet af solide stigninger inden for kategorierne tv, radio og out-of-home.

Opsvinget vil desuden blive forstærket af en genopblussen i annoncering på internettet, i takt med at nye målemetoder, der vil give mediekøbere grundlag for at øge forbruget.

Det globale reklameforbrug inden for medier og underholdning forventes således at stige til 375 mia. dollars i 2007, en årlig stigning (CAGR) på 4,1 procent 2003-2007.

Rapporten venter, at videospil vil fremstå som det hurtigst voksende industrisegment - og vil således overgå forbruget af internetreklamer og -adgang.

Der vil blive sat skub i markedet for videospil på to fronter.

Væksten i on-line videospil vil blive stimuleret af stigende bredbåndsadgang, og det trådløse marked vil stige som følge af adgang til nye mobiltelefoner med spil.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere