MediaWatch

Tele2-markedsføring undersøges

Tele2 har i en måneds tid kørt en omfattende kampagne for at hverve kunder, og måden, sælgerne optræder på, har faldet mange for brystet.

Forbrugerrådet har modtaget mange klager over Tele2's fremgangsmåde.

"Det er da ikke forbudt at stå på gader og stræder og tilbyde materiale, men går man over stregen og bliver aggressiv, er det ikke mere lovligt," siger Anders Hjort Jensen, der er politisk medarbejder i Forbrugerrådet til Netavisen Infopaq.

"Og der er ikke tale om en enlig svale, da mængden af klager viser, der kan være tale om en generel stil. Derfor har vi bedt Forbrugerombudsmanden om at se på sagen," siger Anders Hjort Jensen.

Ørestadsselskabet har fået så mange klager over Tele2's markedsføring, at man har været nødt til at tage affære.

"Vi har fået mange klager, men personalet i metroen har også gjort opmærksom på problemet. Derfor tog vi selv ned og blev overbeviste om, at markedsføringen var lidt for håndfast," siger driftsdirektør i metroen Karsten Fich.

I Tele2 vil man nu justere sin markedsføring.

"Vi mener, at alle skal være glade. Kunderne, Tele2 og vore samarbejdspartnere. Det er ikke rart, hvis nogen føler sig skidt behandlet, og derfor vil vi nu justere markedsføringen. Vi mener, at én utilfreds kunde er for meget," siger Niclas Palmstierna, der er direktør i den danske Tele2.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere