MediaWatch

Magasin: Shopping-tv virker

Undersøgelsen, som blev gennemført i marts i år, registrerede og analyserede kundernes reaktioner på medialøsningen med plasmaskærme i forretningernes salgsområder.

Resultatet var, at kunderne øgede deres forbrug med 10 procent på de varer, der blev reklameret for - som eksempelvis undertøj og jeans.

Undersøgelsen blev udført af marketing-selskabet Tranberg, som i perioden 10. til 15. marts 2003 interviewede 495 kunder i Magasin på Kongens Nytorv i København.

Ud over sekvenser med reklamer for produkter som eksempel tøj og biler, viser Magasin også promotion for teaterforestillinger og koncerter.

Herudover benyttes plasmaskærmene i forretningen til at informere om Magasins åbningstider og til specielle kampagner.

En anden vellykket effekt var en 10 procents øgning af salget af mærkevare-jeans efter en kampagne, som blev kørt på skærme over hele forretningen.

Marketingdirektør Lise Bloch Sørensen fra Magasin siger:

"Vi har investeret næsten 700.000 euro (omkring 5,25 millioner kroner) i denne Sony-løsning og har opmuntret vore leverandører til at købe reklameplads."

"Vi var derfor meget interesserede i at måle effektiviteten i løsningen og høre kundernes reaktioner."

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere