MediaWatch

Radiokapløb uden danske aviser

Danske aviser er ude af kampen om de nye radiokanaler P5 og P6.

Der er et stort potentiale for at tjene mange penge ved de nye radiokanaler.

I de øvrige nordiske lande er omsætningen dobbelt så stor, skriver danske medier.

Leif Lønsmann, der er radiodirektør i Danmarks Radio, siger, at Danmark ligger meget langt tilbage i liberaliseringen af radiomarkedet.

"Der ligger et trecifret millionbeløb i markedet og venter, og eftersom P5 får et de-facto reklamemonopol i første omgang, så er det et meget attraktivt medie for annoncører frem for lokalstationerne," siger Lønsmann.

Blandt andet Sky Radio, Radio 2 og TV 2 har givet bud på P5 og P6.

Derudover har SBS, der bl.a. driver The Voice og Pop FM indgivet bud, og det har svenske Bonnier muligvis også.

Men det vides endnu ikke, om Det Berlingske Officin og MTG, der står bag TV3 har budt.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere