MediaWatch

Outrider: Internettet på vej op igen

Med fremgang i 5 kvartaler i træk er den ved at udvikle sig til en ganske stor kategori på 246 millioner nettokroner i 2002 ifølge tal fra Forenede Danske Internet Medier.

Og her medregnes ikke rubrikannoncering for biler, boliger og jobs.

Den finansielle sektor, telebranchen, rejser og helse/sundhed kategorierne er dominerede indenfor Internetannoncering på det danske marked.

Man ser dog, at annoncører som Colgate og L’Oreal har også engageret sig inden for det seneste års tid.

Ser man et par år frem, forventer Outrider en forædling af Internetannoncering.

Outrider håber, markedet ved selvregulering finder frem til mindre annonceformater og færre pop-ups og pop-unders, og fokuserer på kvalitative placeringer.

Outrider er mediabureauet Mediaedge:cias søsterbureau, og beskæftiger sig med indkøb og håndtering af Internet annoncekampagner samt udvikling af produkter til optimering af annoncørernes tilstedeværelse på nettet.

Outriders client service manager Anders Tvede-Møller siger til MediaWatch:

"Man kan se en tydelig opgang på tallene, men når man færdes i branchen, er det også tydeligt, at der er ved at komme gang i branchen igen."

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere