MediaWatch

Norske medier ser lys i mørket

Den norske avis Aftenposten skriver, at selv om omsætningen i koncernen faldt i 2002, tager selskabet alligevel markedsandele fra hovedkonkurrenten, Orkla Media.

Nordens mediemarked er generelt presset, og også i Sverige er der problemer med at holde på pengene.

Pengene fosser ud af kassen hos blade som Expressen og Dagens Nyheter, skriver avisen.

Annoncemarkedet er svagt, og adskillige taber mange penge i kampen om at stå stærkest, når markederne genvinder styrken.

Virksomhederne må analysere produktionsgangene, og i eksempelvis Orkla må man arbejde med investeringen i Berlingske Tidende, der sidste år havde et underskud på 300 millioner kroner.

Også Modern Times Group har haft problemer sidste år. TV3 i Norge har haft en meget svag udvikling, ligesopm selskabets norske radio P4 ikke fik fornyet sin koncession.

I denne uge kommer både Orkla, Schibsted og A-pressen med tal for første kvartal.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere