MediaWatch

TDC vil ikke dumpe minut-priser

"TDC kaster sig ikke ud i priskrigen på mobilfronten," udtaler vicedirektør i TDC Mobil, Anders Christjansen til Jyllands-Posten.

En undersøgelse foretaget i februar af PLS Rambøll viser da også, at kun 9 procent af de adspurgte mobilkunder havde valgt deres nuværende selskab pga. samtaleprisen.

TDC har dog gennem flere år mistet markedsandele til Sonofon, Telia og TELMORE.

Ved fremlæggelsen af 2002-regnskabet fastslog koncernchef Henning Dyremose, at tiden var inde til at vende udviklingen.

Målet for TDC er at øge sin markedsandel til 50 procent, medregnet operatører som debitel og TELMORE, som bruger TDC's net.

Senest har TELMORE og CBB Mobil igen sænket minutprisen.

"Priskonkurrencen holder ikke i længden," siger Anders Kristjansen.

TDC har valgt at bygge på de mange spændende muligheder, der er inden for mobiltelefoni i stedet for at sænke priserne, fremgår det.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere