MediaWatch

TV 2 vil mindske sin sårbarhed

Tabet af licenspengene på 145 millioner kroner skulle dermed være dækket ind - ved at dreje fokus væk fra reklameindtægter alene, skriver Børsen MedieMarked.

Stationen vil nu bevise, at den godt kan klare sig på rent kommercielle betingelser.

TV 2s salgs- og marketingsdirektør, Flemming Rasmussen, beretter, at to af de nye forretningsområder, som lanceres, er MediaMarketing og SportsMarketing.

De to satsningsområder skal systematisk udnytte sekundære rettigheder gennem salg af bøger, magasiner og dvd'er i tilknytning til programfladen.

SportMarketing skal desuden hjælpe klubber og andre interesserede med analysearbejde, hvor TV 2 stiller sin erfaring til rådighed.

Medregnet i den økonomiske målsætning er kabelvederlaget fra TV 2 Zulu, som forventes øget til 100 millioner kroner.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere