MediaWatch

Bannerannoncer virker viser test

Organisationen European Interactive Advertising Association (EIAA) har lavet en undersøgelse, hvor man har analyseret 15 store annoncekampagner, skriver BBC.

2000 personer deltog i undersøgelsen, der omfattede både internet og tv.

Bannerannoncer virker, konkluderer EIAA, og de er især er egnede til at få kontakt til et nyt publikum.

EIAA slår fast, at online-annoncering øger effekten af en annoncekampagne med 10 procent.

Man har nået resultatet ved at sammenligne annoncer kun på tv, annoncer kun på internettet samt annoncer i begge medier.

Annoncer i trykte medier og på tv er blevet målt ved at spørge deltagerne om deres kendskab til visse produkter, mens banner-annoncering er blevet målt på, hvor ofte der er blevet klikket på annoncerne. Den sidste metode har den fordel, at den er meget målbar.

EIAAs direktør, Bob Ivins fremlagde sin resultater på en mediekonference i London, hvor The Online Puslishers også fremlagde de seneste erfaringer vedrørende brugernes vilje til at betale for indhold på nettet.

En af deres konklusionerne var, at brugerne ikke er villige til at betale eksempelvis en dollar for at downloade et musiknummer Brugerne foretrækker i stedet at betale abonnementer for en ydelse. Erfaringen her var, at brugerne gerne lagde 10 dollars per måned eller 50 dollars om året.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere