MediaWatch

Apple uden offensiv i Danmark

Men der er ikke noget reklamebudget.

Amerikanske Apple håber på en holdningsændring hos danskerne - og i resten af verden.

Selskabets markedsandel ligger på et meget lavt niveau, og der er ingen penge på reklamebudgettet for det danske marked.

"Det sværeste for Apple lige nu er at få overbevist vores potentielle kunder om, at Macintosh ikke er så anderledes, som de tror," forklarer Apple's marketingchef for Europa, Erik Stannow, der for tiden rejser rundt i Europa.

Langt de fleste er ikke klar over, at en Mac kører programmer som Office, Word, Excel og Power Point.

"I 95 procent af de ting, du foretager dig, er der ingen som helst forskel på, om du bruger en PC eller en Mac. Det skal vi overbevise folk om," siger han.

Danske Erik Stannow har kun været ansat hos Apple i 11 måneder og indrømmer, at han selv aldrig havde siddet ved en Macintosh-computer, før han begyndte hos Apple.

Før arbejdede han for Compaq i Houston som chef for Worldwide product marketing.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere