MediaWatch

Billig telefoni fremfor nyudvikling

Det viser en ny undersøgelse, foretaget af PLS Rambøll, skriver Jyllands-Posten.

Telekunderne har langt større interesse i billige mobiltelefoner og billig fastnettelefoni end i avancerede services, blandt andet i kraft UMTS-nettet, som TDC, Orange, Telia og selskabet 3 aktuelt investerer milliarder af kroner i.

Undersøgelsen viser i øvrigt, at 20 procent af TDC's mobilkunder har valgt selskabet på grund af dets Duet-løsning, mens Orange, Telia og debitel vinder nye kunder via telefontilskuddene.

TDCs markedsandel inden for mobiltelefonsalg er 36 procent, fulgt af Sonofon med 22 procent.

TDC må dog konstatere, at den storforbrugende yngre kundegruppe fortrinsvis vælger lavprisselskaber som CBB Mobil og TELMORE.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere