MediaWatch

IDCs troværdighed sat på prøve

Forfatterne sætter spørgsmålstegn ved analyseselskabet IDCs rapport, der er sponsoreret af Red Hat, der sælger Open Source styresystemet Linux, og derfor meget vel kunne være farvet af disses interesser.

Per Andersen, siger indirekte, at man ikke kan stole på hans egne rapporter, der er sponsoreret ved at skrive, at de er filtrerede af dem, der betaler rapporten.

Det hæfter en af de fire forfattere, Jens Hørlück, sig ved ifølge Børsen Informatik.

Per Andersen kritiserer til gengæld forfatterne for ikke at have opsøgt IDC, før de skrev rapporten og for manglende markedsforståelse.

Andersen mener heller ikke, at Teknologirådets beregninger for, hvor mange penge der bruges på pc'er og software i det offentlige, er korrekte.

Det vides ikke, da Statens og Kommunernes Indkøbsservice og Microsoft ikke vil løfte sløret for, hvilke priser rammeaftalen rummer.

Forfatterne mener, at der ville være penge at spare ved at bruge Open Source.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere