MediaWatch

Analytikere: Nokia kan tabe spilkrig

Nokia fremlægger detaljer om spille-konsollen, der kaldes N-Gage, onsdag.

Men analytikere mener, at det kan blive en slem overraskelse for Nokia, når selskabet opdager, at dets image som spilleselskab ikke er så højt som for telefoner.

Jussi Uskola, der er analytiker ved Nordea Securities, siger til Bloomberg News:

"Det er bestemt ikke sikker at Nokia vil bryde igennem spillemarkedet. Nokia har ikke noget særlig stærkt brand i spillemarkedet."

Nokias største udfordring er at snuppe markedsandele fra Nintendo, der har været på spillemarkedet siden 1989.

Nintendo har solgt mere end 110 millioner enheder over heleverden, siden selskabet begyndte at sælge sin Game Boy i 1989.

Som for at gøre det vanskeligere for Nokia oplyste Nintendo i sidste måned, at selskabet vil lancere en ny version af spillemaskine med en endnu bedre skærm.

Nintendo er den andenstørste spilleproducent i verden, mens den ukronede leder er Sony Corp.

Analytikere mener, at Nokias N-gage skærm måske er noget for lille for spillerne, der er vant til at bruge Nintendos maskine.

Ligesom bedømmelsen af den er, at den ser mindre æstetisk ud.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere