MediaWatch

Dow Jones tror ikke på flere reklamer

Den New York-baserede media-gruppe rapporterede et fald på 40,3 procent for hele 2002-overskuddet.

Alligevel lykkedes det selskabet at komme bedre ud end ventet i årets sidste kvartal med et overskud på 195 millioner kroner.

Dow Jones' formand og administrerende direktør Peter Kann overraskede dog analytikere og investorer ved at meddele, at annoncemarkedet var langt fra ny optur.

Dow Jones' trykke- og forlagsdel viste et fald på 7,5 procent i omsætning i de sidste tre måneder af 2002.

Peter Kann siger:

"Vi ser endnu ikke betydelige tegn på en positivt ændret business-to-business-annoncering i den nærmeste fremtid."

Peter Kanns advarsel bør samtidig ifølge MediaGuardian gælde for såvel USA som Europa, i særdeleshed for Pearsons, der udgiver Financial Times.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere