MediaWatch

Svensk media mister investeringer

Det oplyser Sveriges Reklamforbund, der mener at en bedring lader vente på sig, samt at 2003 tilsvarende bliver et vanskeligt år for mediemarkedet.

Reklameforbundet håber at se en bedring sidste på året.

Som et lille lyspunkt sås en stigning på 1 procent i december måned, oplyser forbundet.

Især dagspressen havde problemer i 2002 med en samlet nedgang på 16 procent. faldet for dagspressen i de store byer faldt med hele 19,2 procent.

Annonce-omsætningen for TV og Radio faldt med henholdsvis 3,1 og 9,3 procent, mens udendørsannoncering kom fladt ud.

Internetannoncering faldt med 13,2 procent, mens fagpressen var værst ramt med et fald på 25 procent.

Reklameforbundet understreger, at vi kommer til at leve med denne usikkerhed indtil økonomien generelt udvikler sig bedre.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere