MediaWatch

Zulu mister hver tredje seer

Hvor gennemsnitsseeren tidligere i december 2002 så en time og 20 minutter på Zulu, var tallet i denne periode gået ned til 55 minutter, skriver Berlingske Tidende.

Seernedgangen skyldes, at tv-kanalen fra nytår skiftede status til betalingskanal.

Det tyder på, at Zulu har mistet seere til konkurrenten TV3+.

TV 2 Zulus kanaldirektør, Keld Reinicke, oplyser, at der er indgået aftaler med cirka halvdelen af landets antenneforeninger.

Dermed holder antenneforeningernes formands vurdering på 10 procent dækning ikke stik.

TV 2 Zulu satser på at nå de samme seertal hos den unge målgruppe i løbet af 2003 og lokker blandt andet med programmer som 'Mini-Zulu' for børn og 'Popstars'.

Forsiden lige nu

HuffPost klipper navlestreng til borgerjournalistik

Onlinemedie gør op med en af grundstenene i konceptet og vil ikke længere bringe indhold fra bloggere og bidragsydere, der hidtil har leveret gratis indhold. Det sker for at forbedre den journalistiske kvalitet og undgå at sprede misvisende information, siger chefredaktør.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere