MediaWatch

Fast planlægger ny søgemaskine

De aktuelle søgemaskiner leder ifølge norske digi.no efter information i HTML-filer og enkelte andre tekstformater som Word.

Vil man finde andre typer af information, som telefonnumre, flyruter og leksikon-informationer, må man lede i andre databaser, hvis sådanne findes.

Fast's chef John M. Lervik mener, at kampen mellem søgemaskiner i de næste mange år vil stå mellem, hvem der er bedst til at søge i vertikale baser.

Lervik kalder det 'universel søgning'.

Lervik vil ikke blot gøre søgemulighederne for brugerne bedre. For den nye søgemaskine vil åbne helt nye annonceringsmuligheder for Fast.

Markedet for papir- og elektroniske kataloger kommer op omkring 120 til 140 milliarder kroner om året.

Det ventes, at annoncering på dette område vil nærme sig en tredjedel af dette beløb i 2006. I 2002 lå annonceringen på cirka 11 milliarder kroner.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere