MediaWatch

Online-spil markant op ad bakke

Flere virksomheder tilbyder gratis spil - herunder Jyske Bank, Lego, Nokia samt senest Hydro Texaco.

Og computerspil er fremtiden, fordi budskaber bedst leges ind, siger en reklameforsker.

Medierådet for Børn og Unge oplyser, at i Danmark bruger de unge 16 pct. af deres tid på nettet til online-spil.

Ifølge lederen af Center for Marketing Kommunikation ved Handelshøjskolen, Jens Carsten Nielsen, tyder alt på, at online reklamespil er fremtiden, fordi man vinder forbrugernes tillid, han siger:

- Fremtiden vil bringe os langt flere computerspil i kampen om forbrugernes tillid. Det er grundlæggende pædagogiske principper, man her gør brug af. -

- Hvis man har et spil af en god kvalitet, som yderligere anbefales af en, man kender, er underholdningsformen klart den bedste måde at få et budskab til at sidde fast hos forbrugeren på. -

Hydro Texacos spil, Bilspillet, har siden lanceringen i starten af maj allerede haft 140.000 unikke deltagere på første generation af spillet.

Ifølge de seneste tal fra IT- og Telestyrelsen er antallet af abonnenter på bredbånd alene i årets første ni måneder steget fra 237.000 til tæt på 400.000.

Udbredelsen af bredbånd betyder ifølge Gallup i Sverige, at brugen af onlinespil øges for næsten alle.

83 pct. af svenskere bruger flere timer på virtuelle onlinespil, når de får bredbånd ind i stuerne, viser Gallups undersøgelse fra foråret 2002.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere