MediaWatch

Reuters afviser beskyldninger om hack

Det svenske selskab Intentia hævdede tidligere på ugen, at Reuters havde hacket deres hjemmeside. Beskyldningerne bygger på, at Reuters offentliggjorde Intentias regnskab seks minutter før det blev offentliggjort.

Nu siger Reuters så til gengæld, at det er Intentias eget ansvar, at Reuters fik fingrene i kvartalsrapporten før den blev offentliggjort, skriver Dagens Industri.

I et brev sendt til det svenske selskab afviser Reuters alle påstande om hackning. Ifølge Reuters fik journalisten adgang til regnskabet ved at ændre et tal i internetadressen fra to til tre - derefter dukkede rapporten op.

Reuters kræver, at Intentia fremlægger beviser for, at der er foregået noget ulovligt.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere