MediaWatch

Offensiv på vej mod TDC og Orange

- Vi har set, at der var et hul med hensyn til prissænkninger. Vi kunne se, at vi kunne gå ind og give noget lavere priser, - siger Universal Telecoms operation manager Christina Christensen til Netavisen Infopaq om baggrunden for teleselskabets entreren på det danske marked.

Teleselskabet har allerede 250.000 kunder i Norge, Sverige og Holland og påbegyndte lanceringen på det danske marked i sidste uge.

Det er målet at opnå lige så stor succes herhjemme som i Sverige.

- Vi håber, at det går ligesom i Sverige, hvor vi har fået godt 150.000 kunder, siden vi startede i 1999. Men det er nok meget optimistisk at tro, at det skal gå sådan i Danmark også, - siger Christina Christensen.

Universal Telecom begynder med fastnet, og senere kommer internet og mobiltelefoni til - sandsynligvis i løbet af næste år.

Selskabet frygter ikke den hårde konkurrence på det danske telemarked, hvor Tele 2, Orange, TDC, Telia og Debitel i forvejen slås om kunderne.

Nu starter arbejdet med at få kunderne til at skifte telefonselskab, og det skal gøres med en enkelt formel: Prisgaranti.

- Vi laver prisgaranti. Det er vores strategi. Vi vil være de billigste, - siger Christina Christensen.

Hun fortæller, at der ikke er det store budget til markedsføring. Derfor håber selskabet på, at priserne sælger sig selv via mund-til-mund metoden.

Generelt er det nye selskab 30-40 procent billigere end TDC.

Det betyder også, at selv om Orange reklamerer med mobiltelefoni til TDC's fastnetpriser, vil Universal automatisk være 30-40 procent billigere end Orange Mono.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere