MediaWatch

Cartoon Network hitter blandt børnene

Tal fra Gallup TV-Meter viser at det i august med en rating på 1,8 og en samlet share på 25,30 endelig lykkedes for tegnefilmskanalen at passere DR1, som hidtil har været børnenes foretrukne kanal på tegnefilmsområdet.

Cartoon Networks fremhæver i den forbindelse især tegneserien Scooby Doo, som har trukket fulde huse i august.

For at markere Scooby Doo's entré på biograflærredet herhjemme viste kanalen derfor i august måned blandt andet flere Scooby Doo tegnefilm i spillefilmslængde under programstuntet "Scooby Mani".

Førerpositionen på det danske marked kommer efter tre måneder med fremgang, og Cartoon Networks fik i august en rating der var 0,2 højere end DR1, som samlet fik en share på 23.

På den efterfølgende pladser kommer TV 2, TV3 samt Fox Kids med henholdsvis 0,9, 0,7 samt 0,5 i rating og en share på 13,4, 10,2 og 7,2.

- Vi har over en længere periode arbejdet koncentreret og målrettet med Cartoon Network's synlighed på det danske marked, blandt andet med Lotte & Søren som danske ambassadører.

Sideløbende hermed har vi endvidere bestræbt os på at kommunikere Cartoon Network's kerneværdier klart og tydeligt, så seerne ikke er i tvivl om, hvad Cartoon Network står for.

Jeg tror, at dette arbejde sammen med en kompetent og stærk kreativ indsats fra programafdelingen blandt andet står bag succesen, - udtaler PR-chef Iben Winther-Schmidt.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere