MediaWatch

'Content Is King' gælder stadig

Det er et godt stykke tid siden, at man har hørt det råb blandt medievirksomhederne, skriver Reuters.

I 1990'erne mente mange iagttagere, at de var tilstrækkeligt at få web og bredbåndsadgang, så ville mikroovne forvandles til online købmandsforretninger og mobiltelefoner til filmlærreder.

Det fik mange medievirksomheder til at købe internetvirksomheder og webudviklere, og det gamle begreb om 'Content Is King' blev ændret til en fokusering på teknologi.

New York-baserede News Corp., der gennem Fox Entertainment Group ejer Fox broadcast and cable TV og 20th Century Fox movie studio, hoppede også med på vognen.

"Hvad i alverden tænker vi dog på?" siger Chernin i en tale i Los Angeles til Town Hall.

Medievirksomhederne må igen til at lære den gamle lektie, at forbrugerne vil have dem til at skabe friske og spændende underholdning, mener Chernin.

"Indholdet er i sandhed det vigtigste, hvis man skal tiltrække og fastholde forbrugerne, og den digitale revolution har intet gjort, der kan vælte det fra tronen," siger Peter Chernin.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere