MediaWatch

Norske netavisers annoncer boomer

Aviser, ugepresse, radio og tv oplever i disse år en nedgang i annonceomsætningen, men på nettet opleves den modsatte tendens.

Faldet er størst for fagpressen, viser tal fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon ifølge norske Propaganda.

Annonceringen i de norske netaviser er i perioden fra januar til august øget fra 54 millioner kroner til 69 millioner kroner, hvilket svarer til en stigning på 28,5 procent.

Netavisernes andel af den samlede medieomsætning er dermed steget til 2,3 procent mod 1,6 procent sidste år i samme periode.

Daglig leder i Mediebyråenes Interesseorganisasjon, Roar B. Sletner, siger til Propaganda, at det er naturligt, at nettets andel øger.

"Det er en ny kanal i fortsat udvikling. En større del af annoncørerne går nu også til mediebureauerne, når de skal ud på nettet med deres kampagner," siger han.

Også annoncering i biografer og udendørsannoncering er i kraftig vækst.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere