MediaWatch

TV 2: Popstars godt fra start

Andelen af tv-seerne, som valgte at følge Popstars, steg markant ved 2002-premieren, men på grund af det gode sommervejr var der i aftes færre, som så fjernsyn klokken 20, end den 18. september 2001.

Popstars blev set af 889.000 danskere mod 915.000 ved premieren i 2001. Til gengæld var programmets seerandel markant højere, nemlig 53 procent mod 45 procent i september 2001.

Blandt de 21-50-årige voksede seertallet i forhold til 2001-premieren. Sharen blandt de 21-50-årige steg til 64 procent mod sidste års 55 procent.

- Når vi kan fastholde det meget høje seerniveau i år, skyldes det programmets kvalitet.

Jeg glæder mig over den gennemarbejdede redigering og de velkomponerede historier inde i programmerne, der præsenteres sideløbende med den store fortælling i Popstars, - siger TV 2-programredaktør Anette Rømer.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere